BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Rabu, 14 September 2011

sabar la wahai hati

assalamualaikum

topik aku hari ni mengenai..hati..
tapik aku xtau nk cite cm na..
hehehe..
pelik kn??

hm,aku pelik la ngan sesetengah manusia ni..
sibuk wat analisis perangai orang lain..
sedangkan dri sniri ntah btol ntah x..
klu asyik menunding jari pon..
jadi masalah jgk..sebab..
tanpa kita sedari,4 jari berbalik pada kita kn?

aku pelik bila kita nk orang respek kita..
sentiasa menjaga hati kita..sedangkn kita?
pernah ke kita terpikir,kita sendiri sempurna ke?
kita xde ke menyakitkan hati orang lain?
kita hormat org ke?

sebelum kita nk orang ikut ape yg kita nk,
cubalah kita sendiri yang cuba tunjukkan contoh yg baik..
supaya org lain boley ikut..
jangan mengharapkan yg terbaik klu kita xdpt memberikan yg terbaek..

bukan menunding jari pada sesiapa...
cuma sebagai peringatan pd dri sendiri..
sesungguhnya aku cuma seorang yg tidak sempurna..
kadang kala aku juga melakukan kesilapan..
wlupon aku telah sedaya upaya menjaga hati mereka..
namun aku tau,sentiasa akn ada kekurangan..

p/s: aku juga ada hati n perasaan utk di jaga...

salahkah aku?
anem mafunimu

0 ulasan: